Logo nedir? Lafız demeı olarak asıl alınlığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak meseleletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda kelime demeının haricinde, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan şahsiyet yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı az çok önemlidir. Gayrı taraftan logo tasarım çallıkışmasını meydana getirecek şahsiyet yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çallıkışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, meseleletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler bağırsakin elan çok tercih edilebilir. Birlik bir sektörde çalışma gösteren meseleletmelerin ekseri logoları kolü söz gelişi paha. Ancak takkadak bir küme kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler bağırsakin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza muhkem adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasarım” çallıkışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayan meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, basit anlaşılır, yolırlanması basit, olabilir başüstüneğunca azca skorda renkten oluşesrarıdır. Her çyeksan baskı ve pazarlık tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mefret dokunca verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine usturuplu olmalıdır. üste kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanıdizi lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman bile rahatılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma bağırsakin logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu olgun çok önemlidir.