Logo nedir? Lafız valörı olarak gerçeklik zıtlığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak meslekletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara malik mümkün.
Sorusu sorulduğunda kelime valörının haricinde, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan isim veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı berenarı önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çallıkışmasını meydana getirecek isim veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çallıkışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, meslekletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çallıkışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler midein elan çok tercih edilebilir. Tenha bir sektörde çalışkanlık gösteren meslekletmelerin çoğunlukla logoları kesimü simgeleme fiyat. Fakat takkadak şu denli kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler midein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan bayağı marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çallıkışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayıcı meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, basitçe anlaşılır, hatırlanması basitçe, kabil evetğunca az skorda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çmüsavi baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya heybetli ziyan verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine yakışır olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerıkeşik lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem dahi rahatılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket midein logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı valör bakımında bu marifet çok önemlidir.